27 August 2016

segak bergaya



assalamualaikum :)



nak tanya,siapa pernah jumpa kucing yang memang habit dia menyilang tangan gitu.hihihi..setiap kali duduk bersantai tangan tu tak lepas la dari macam cam gitu.haa..tula pok omei aku.satu-satu teruna dalam rumah.umur dia?dia lahir 8 disember 2015 so tak sampai setahun lagi lah umur nya.

tapi kalau dah namanya jantan kan memang kadag-kadang tu tak senonoh sikit perangai nya.dia la yang suka selongkar tong sampah tapi sejak akhir ni kurang dah sikit sebab aku tengok dia cam memilih makanan la..makan  nasi tak mo dah.makan nak sedap je..sekarang kena bagi isi ikan rebus sahaja tanpa nasi baru dia makan...wehhh wet food dalam tin tu pun dia tak mau dah taw..kalau tak hat tu la feveret..ohmayyy

dan sekarang dia sangat lah kuat tido dan jarang nak keluar rumah macam dulu.tapi dia tak sakit jangan risau..hihii..dia aktif sihat aje..cuma makin demand jee..sebulan je lagi sebelum aku masuk u balik..sebulan je lagi la nak manja betul-betul ngan dorang ni. lepas ni rindduuuu!!!!

#segakbergaya


22 August 2016

perubahan baju pengantin sejak 100 tahun dahulu


assalamualaikum ^ ^

korag taw tak aku ni suka sebenarnya tengok baju kawin,aeh..jap..bukan suka sebab aku ni mengada nak kawin taw..hahaa..sebab lawa laa lagi-lagi yang kembang gila tu.lagi kembang lagi aku suka..hehee

so hari tu aku terjumpa la gambar baju pengantin sejak seratus tahun dulu,meh sini jom tengok cane rupa baju pengantin dulu-dulu.














kalau aku la kan..aku paling suka yang tahun 1955 tu.salah satu sebab nya dia ada reben kat belakang tu.yang paling aku tak berapa nak suka pulak yang tahun 1985 sebab dia macam menyeramkan.hahaaa..

mungkin sebab faktor aku selalu tengok cerita orang putih yang seram kalau ada macam pengantin je.pengantin tu mesti pakai baju ala-ala macam tu.menakutkan kot..hahhaa.korang pulak?

have a nice day ^ ^