7 August 2015

DIY : mari buat lampu tidur yang senang dan comel :)


assalamualaikum :)

entry kali ni mari kita ber DIY pulak!
dah lama aku teringin nak buat benda ni taw.
duk tengok kat youtube je dorang buat..
lawa gila!



lawa tak ? lawa kan ^ ^
aku baru buat semalam je sebenarnya..hehee
sebabnya mood nak kemas bilik tu dia datang tiba-tiba
meh sini aku tunjuk..senang sangat sangat nak buatnye


dua benda je wei

pertama : jar

kedua : lampu lip lap lip lap..hehee

jar tu aku pakai yang prego punya je.tak payah beli.bazir je.hehee.lampu tu banyak kedai kan ada jual.lagi-lagi lepas raye ni.aku beli tu 12 ringgit.10 ringgit pun boleh dapat dah :D

lagi satu untuk lampu tu aku ambik yang cahaya lampu dia warna putih.aku sarankan kalau korang beli ambik sama ada warna putih ataupun warna cream.jangan la beli warna warni macam pelangi tu taw..kang macam disco pulak bilik korang..hee


lepas tu masuk kan jela lampu tadi dalam bekas kaca tu.simple!
letak kan lampu korang mestila dekat dengan plug.kalau tak macam mana nak menyala kan.

macam aku aku masukkan separuh je sebabnya aku nak letak yang lebih tu dekat almari baju aku.boleh jugak kalau nak letak kat langsir.aku sebenarnya nak letak kat langsir tapi kat langsir aku tak de plug.sedih T-T

macam ni meh aku tunjuk


tadaaaaaaa ^ ^

camnilaa dia...lagi satu ni optional..korang boleh je hias jar korang tu.ikat reben ke.macam aku bia jela camtu.dah lawa dah camtu..hihiihi


aku semalam seharian aku pasang siang malam.sebab lawa sangat T-T
cam tak best pulak kalau tak pasang..
cuba la buat serius lawa




happy trying ! ^_^


14 comments:

Mazni Munawar said...

alamak cantiknyaa. rasa mcm nak buat je!

Syaza Raihanah said...

Dah lama nak cari lampu macam tu, tapi susah nak jumpa. Nak hias bilik dengan lampu liplap tu... Hehe

timm bill said...

aloo..santeknya..

Pykaa Pdott said...

Cantikk sangat laa :)

Mia Liana said...

wahhhh... rajinnya...

psssttt thanks join segmen nak url blog #17. blog ini tersenarai di http://www.mialiana.com/2015/08/senarai-url-blog-17.html


Noor Najwa said...

blogwalking sambil follow
muslimahsejati96.blogspot.com

acu yuhan said...

blogwalking ;)

Aimi Muhamad said...

kreatif...later boleh cuba buat.singgah blogwalking dari segmen Nak URL Blog #17 Mialiana

Mardiah Diana said...

cantiknya dik...

Asha Lya said...

Mcm bintang2, cntikla Mirza..

NURUL AQIDAH AZAHAR said...

cantik dan jimat..hehehe

Cik Kumbang said...

aduhai bab2 DIY ni yang den lomah ni
nak try jugalah buat
tapi tak tahu la bila yang nak buatnya tu kan kuikuikui~

Mashitah Mamat said...

kretip !! nk wat gak la..hihihihi

Cahaya Kebaikan ♥ said...

Cantiknyaaaaaaaa