1 September 2015

DIY : cute flower jar !


assalamualaikum :)

hari tu aku janji satu entry diy dengan korang.tanpa membuang masa.mari aku tunjuk diy apa yang aku dah buat.macam biasa aku dapat ilham pun semua dari youtube.ilham sendiri maka tak kemana lah diy aku.hehehe :p

pertama sekali meh tengok kena ada apa..


pertama : bekas kaca (macam biasa prego punya..hehee)

kedua : beberapa kuntum bunga (bunga tu aku beli rm3.71 sen termasuk gst)

ketiga : poster kalerr / berus (kat rumah aku ada yang ni je ) 

keempat :aluminium foil 

okay semua dah ada!jom start! ^ ^


poster kaler tu untuk kita kalerr kan kita punya jar.macam aku..aku pilih kaler hijau.sebabnya bilik aku..aku pilih tema kaler pink dengan hijau.tapi untuk kaler hijau tu aku tambah putih sikit bagi nampak warna hijau ala ala vintage gituuu.hiks!




haaa..ni aku nak bagitaw.warna kan poster kaler tu dekat dalam jar tu.buka luaran dia.sebab aku pakai poster kaler kang kalau kaler kat lua pegang tangan basah tak pasal-pasal melekat pulak kaler tu kat tangan.lagi pun kaler kat dalam lebih cantik :)bagi aku la..


penutupnya aku warna kan kaler putih!saje-saje 

lagi satu benda aku lupa.yang aluminium foil tu ikut suka nak pakai ke tak.benda tu korang gunting kan sikit lepas tu ronyok ronyok.korang sental kan dekat jar tu.kira macam nak buat calar-calar sikit la camtu.paham ke dak ni?



sebelum selepas.

ni ikut korang.macam aku..aku suka bia nampak "buruk buruk" sikit.haha :P
bila dah siap korang boleh la letak bunga tadi :)
maka siap la flower jar korang yang superr kiutt!titeww sukewww.yaks!



camnila hasilnya ^ ^
comel kan.memang leceh sikit la nak kena pakai poster kaler semua.
tapi bila dah siap puas hati weiii.

tak caye g try



ni diy aku yang teakhir la kot sebelum aku masuk u balik T-T.tiga bulan kenapa cepat sangat.sedih saye.tak pe nanti bila cuti kita pikir kan diy yang lain pulak aee :)


selamat mencuba :)

8 comments:

Asha Lya said...

Sgt jimat d situ..bnda cntik x semestinya bli yg mhl2 kan

PeRdU cINta said...

Cantik..

Normi Nieza said...

senang & cantik..:)

asha hana said...

Simple but nice dear. :)

*hye darling. Sihat. Kak Hana rindu. :(

Lieya Von Jay said...

comellll lahh

✿LiyaNa RoHazi✿ said...

Mudah ..dan cntik

Qaseh Vee said...

jar tu kat rumah saya memang byk . cuci lepas tu simpan . tetiba terfikir nak letak bunga ros yang dah kuntum ... ish , tak sabar lak rasanya ...

Tomodachi said...

nice :D