6 November 2015

secomel ais krim


assalamualaikum :)

dulu aku tengok majalah tiga pasal ais krim.ada satu ais krim tu dia letak dalam kelapa..buah kelapa..bukan ais krim sangkaya tu.dia ada dekat kelantan.hari tu pegi kelantan tak dan nk cari ais krim tu.sedih..tapi..aku dan la try tiga jenis ais krim masa aku dekat kelantan :)



ais krim ni dekat je dengan hotel yang aku duduk.dekat wakaf che yeh je.ais krim sedap.warna warni..rasa ala-ala ais krim potong tu.taw tak?

lepas tu dalam dia ada macam-macam..jagung..pulut semua ada.dekat kelantan aku tengok ramai orang jual ais krim macam ni.kat perak aku tak jumpa lagi.tu cam jakun sikit..hehee


pak cik tengah buat ais krim kite!

aku ambik kecik satu besar satu.tak ingat la harga dia..huhuu..
tapi dua2 bawah lima ringgit tak salah :)



second location! adalah dekat rantau panjang.depan mydin.
masa ni beli ais krim pasu dengan ais krim pisang

ais krim pisang tu macam banana split.ais krim pasu dia bagi aku biasa biasa je.tapi ais krim pisang dia sedap!heheee


ais krim pasu..dia juma letak dalam mangkuk polistrin yang selalu orang makan laksa tu..lepas tu letak dalam pasu.


ni "banana split" dia..tapi aku dapat rasa sikit je sebab kakak aku pulun banyak..hahahaa


akhir sekali..ni bukan ais krim..cuma nak tunjuk rojak yang dibeli di masjib beijing.aeh masjid beijing?masjid yang rupe dia ala-alang banggunan china.rojak tu sedap.dia ada letak jeruk sikit la..

itu saja cerita pasa ais krim hari ni.

teringin nak try ais krim turki pulak.dekat bukit bintang kan..bila nak pegi nii > <


have a nice day :)


8 comments:

PujP said...

Woaa
the ice cream
somehow I want to eat that ice cream again

PujP

tashira said...

cop cop jeles -.- blum pernah try lagi

Fatin Liyana said...

Sedapnya aiskrim !! Teringin ! Hehe

Mizz Aiza said...

nampak unik aiskrim pasu tu.. ;)

Hajar Shikin said...

Nanti kalau pergi kelantan kena cari ni

Asha Lya said...

Lahai mirza buat akak tr liur ni pa hal nmpk sdp sgt aiskrim2 tuju

miss fifi said...

wah semua nampak sedap <3

nana liena said...

kelantan mmg syurga makanan.. rasa nak terbang ke sana ja.. yg aiskrim dlm pasu tu walaupun biasa2 tapi bagus jga letak dlm bekas polistrn tu,dpt banyak n apa benda warna hijau2 tu?